Mijn naam is Dieke Siegert. Met mijn man Roel en onze drie kinderen, Cecile, Loek en Liese, woon ik in het pittoreske Linschoten.
In 2003 heb ik de opleiding Nederlands Recht afgerond aan de Katholieke Universiteit in Nijmegen. Na mijn studie ben ik eerst twee jaar, van 2004 tot 2006, als personeelsfunctionaris werkzaam geweest bij een familiebedrijf. Een werkperiode waar ik nog steeds met heel veel plezier op terug kijk. Niet alleen omdat ik een hele bijzondere tijd mee heb mogen maken met hele fijne collega’s, maar ook omdat ik in mijn rol als personeelsfunctionaris van dichtbij mee heb mogen kijken naar de relatie werkgever-werknemer en heb mogen ervaren hoe kwetsbaar deze is. Maar ook hoe moeilijk het is om als werkgever beslissingen te nemen die het personeel treft, personeel waar je soms al jarenlang een persoonlijke band mee hebt. Werkervaring waar ik tot op de dag van vandaag profijt van heb in mijn werk.
Hierna ben ik op zoek gegaan naar een functie waarin ik meer mijn “juridische ei” kwijt kon. Dit vond ik bij Atriumgroep en later, na een fusie, bij Inhuisjurist, waar ik van 2006 tot 2017 als jurist werkzaam ben geweest. In mijn functie als jurist heb ik onder meer, onder het label van verschillende brancheorganisaties (waaronder de brancheorganisatie voor de bloemisten, de beveiliging en de poeliers en wildhandelaren), de juridische dienst en de cao-helpdesk van brancheorganisaties bemand, met name op het gebied van arbeidsrecht. In deze functie voelde ik mij als een vis in het water: het juridische werk, de dienstverlenende werkwijze van een brancheorganisatie en het informele en persoonlijke contact met de klant.
Toch wilde ik na ruim tien jaar een nieuwe uitdaging aangaan, wat uitmondde in Siegert Juridisch Advies. Een eigen bedrijf die mij de vrijheid geeft om zelf volledig invulling te geven aan de wijze waarop de klant geholpen en ondersteund wordt. Een dienst te bieden waar behoefte aan is en waar de klant op de lange termijn mee is geholpen.